Ny krop på 4 uger

Ny krop på 4 uger – læs mere her

Boganmeldelse – Ny krop på 4 uger af Michelle Kristensen

Bogen ‘Ny krop på 4 uger’ er modtaget til anmeldelse.

Ny krop på 4 uger

Køb bogen hos Saxo.com her (reklamelink):
Køb ‘Ny krop på 4 uger’

Fakta om bogen:

  • Forfatter: Michelle Kristensen
  • Titel: Ny krop på 4 uger
  • Udgivelsesdato: 2. maj 2019
  • Forlag: Politikens Forlag

Fra bogens bagside

Tænker du alt for meget over din kropsvægt? Har talrige af fejlslagne slankekure gennem årene fyldt dig med skyld og nederlagsfølelse. Fx. fordi de var for besværlige eller ekstreme til, at du kunne overholde dem?

Så er hjælpen på vej fra uventet kant. Nemlig fra en “anti-ekspert”, du aldrig har hørt om, men sikkert kender alligevel: Store Sonja. En fiktiv, men særdeles menneskelig figur, som bygger på 10.000 danske kvinders erfaringer med de mentale barrierer, vi alle er oppe imod, når vi gerne vil være sundere og slankere. Fx. når hjernen forsøger at overbevise os om, at det er i orden at spise slik og kage, når det regner, når vi har menstruation eller efter en møgdag på arbejde.

Bag Store Sonja står også sundhedseksperten Michelle Kristensen. Der de sidste 10 år har hjulpet tusindvis af kvinder med sine MK Pricipper. Undervejs har Michelle fået en dyb indsigt i de tankemønsktre og vaner, der kan spænde ben for vægttab. Samt en unik viden om, hvad der kan hjælpe med at gøre drømmen om en slankere, sundere krop til virkelighed. – Bl.a. at tænke kærligere og mindre fordømmende om sig selv.

Ny krop på 4 uger giver dig alle de praktiske og mentale værktøjer, du har brug for:

  • Komplet og superenkel kostplan til 4 uger
  • 52 opskrifter på lækker mad i en fart
  • Tips og tricks til at opnå resultater uden at blive fanatisk
  • Motivation gennem Store Sonjas vægttabsrejse
Ny krop på 4 uger

Køb bogen hos Saxo.com her (reklamelink):
Køb ‘Ny krop på 4 uger’

Boganmeldelse – Ny krop på 4 uger

Da jeg læste bogens bagside, blev jeg glad for at læse, at det altså ikke bare var en eller anden vupti slankebog, jeg havde fået mellem hænderne.

Jeg var derfor spændt på at se, hvad det kunne være, der skiller denne bog ud fra andre bøger i samme genre.

Michelle starter ud med at fortælle om sin egen vej mod en sundere hverdag og samtidig introducere hun Store Sonja.

Store Sonja er formet af de 10.000 kvinder, der allerede har taget Michelle Kristensens camps. Samtidig er hun formet, af den rejse Michelle selv har været på.

I bogen bruger Michelle Store Sonja til at vise alle faldgrupperne. Vi følger Store Sonja, som hun oplever de 4 uger undervejs.

Ny krop på 4 uger

Køb bogen hos Saxo.com her (reklamelink):
Køb ‘Ny krop på 4 uger’

Bogens opdeling og sammensætning

  • Kapitel 1:

For at komme godt fra start har Michelle i kapitel 1 ‘Gør noget godt for dig selv’ lavet en mindre peptalk. Det er her hun forklarer, hvorfor det er så vigtigt at huske sig selv. Hvordan du kommer godt fra start og lidt om det der blodsukker.

Før de 4 uger kan starte er det med at have det grundlæggende på plads.

  • Kapitel 2:

I kapitel 2 ‘MK Principperne – sådan skal du spise’ giver Michelle en mere dybdegående forklaring og opridsning af, hvordan det helt rigtige måltid kan sammensættes.

Du kan derfor sagtens bruge dine egne opskrifter og sammensætte måltidet lige efter dit hoved istedet for at bruge kostplanen. Samtidig tænker jeg det er et godt opslagsværk til dem, der gerne vil fortsætte på egen hånd, når de fire uger er gået.

Kapitlet er lavet i listeform med gode overskrifter, så du nemt kan finde frem til lige den del, du har brug for at få uddybet.

  • Kapitel 3 og 4:

I kapitel 3 får du gode redskaber til at holde motivationen i alle 4 uger og i kapitel 4 får du hjælp til at forberede dig. Det er her at du får den mentale del med og samtidig får gode råd til at slippe for faldgruber undervejs.

Her møder du for første gang Store Sonja og oplever hendes reaktion på at skulle følge kostplanen. Det er beskrevet på en humoristisk måde men samtidig med god genkendelighed.

  • Kapitel 5-8

Det er her du finder ugerne. Bestående af Michelles beskrivelse af forventningerne til den kommende uge, kostplan og hvordan Store Sonja oplever ugen.

  • Kapitel 9:

Opskrifterne – I kapitel 9 får du opskrifterne til kostplanen. De er fint delt op i hvilken type måltid, du har fat i. Herunder er oplistet opskrifternes navne, så det er nemt at finde den opskrift du søger.

Der er selvfølgelig også sidetal på de enkelte opskrifter i kostplanen undervejs.

Ny krop på 4 uger

Køb bogen hos Saxo.com her (reklamelink):
Køb ‘Ny krop på 4 uger’

Min oplevelse af bogen

Alle ugerne starter op med at Michelle introducere dig for, hvad du kan forvente i den kommende uge. Herefter kommer kostplanen og bagefter kan du følge Sonjas oplevelse af ugen.

Selve kostplanen er super nem at gå til. Den minder meget om den måde vi allerede spiser på herhjemme. Måltiderne bliver gentaget i løbet af ugen og især aftenmåltidet er det samme to dage ad gangen.

Det er netop sådan vi i en travl hverdag spiser, da vi dermed undgår at bruge alle dage i køkkenet. Så på den måde var det nemt at få kostplanen sat igang.

Det var derfor ikke den store omvæltning for os at sætte kostplanen på vores madplan.

At du samtidig kan følge Store Sonjas kamp med ugen gør det nemmere at tackle de problemstillinger, der opstår undervejs. Det bliver tydeliggjort, at du ikke er den eneste, der kan have svært ved at holde fokus.

Michelle bruger Store Sonja til at få et karakteristisk syn på det at skulle tabe sig. Det gør det nemmere at overskue de enkelte uger, fordi du hele tiden har en at spejle dig i.

Er du lidt nede og synes det er svært, så tag bogen og læs lidt om Sonjas dag. Så finder du ud af, at du slet ikke er alene.

Ny krop på 4 uger

Køb bogen hos Saxo.com her (reklamelink):
Køb ‘Ny krop på 4 uger’

Min oplevelse efter de 2 første uger

I uge 1 bliver du stille og roligt ledt ind i principperne bag kostplanen. Som forventet, havde vi ikke de store problemer med at få dem indarbejdet i hverdagen.

Det er en nem og overskuelig kostplan for uge 1. Den kræver ikke at du bruger lang tid i køkkenet, når først du har fået bagt dit grøntsagsbrød og lavet din granola.

Vi fulgte i forvejen langt hen ad vejen tankegangen bag principperne, da de baseret på sund fornuft. Vi måtte dog konstatere, at vores retter som regel var alt for store.

Samtidig har vi alle en sød tand herhjemme og jeg elsker at bage. Så selvom vi egentlig spiste sundt i forvejen, var det alt for store mængder og alt for meget sukker.

Jeg var derfor spændt på at se, hvordan det ville gå med det der sukker. Allerede efter et par dage savnede jeg det ikke. Hverdagen er nem at gå til, da den er fyldt godt op med rutiner, men weekenderne kræver lidt mere overblik.

Selvom mængden af den mad vi spiste var mindre end før, følte jeg ikke sult undervejs. Retterne er lavet med en god fordeling af grønt, protein og fedt, som giver en god mæthedsfornemmelse. Samtidig er mit indtag af vand steget markant.

I uge 2 blev det første uge med faste dag. Her havde jeg en forventning om at det ville blive lidt sværere, da jeg jo elsker mad. Det blev dog ikke det store problem, efter uge 1, hvor jeg allerede havde fået godt styr på mængden af mad.

Jeg kan godt lide at Michelle sørger for at fastedagen ligger om tirsdagen indtil aftensmad. På den måde går det ikke ud over børnene, som ikke ville kunne forstå at mor ikke spiser. Samtidig har du travlt med hverdagens gøremål.

Mit resultat efter 2 uger

Inden du går igang med kostplanen beder Michelle dig svare på spørgsmål på hvad du gerne vil opnå på de 4 uger. Spørgsmålene er nemme at gå til og hun gør det meget konkret og nemt at forholde sig til.

Jeg ville blandt andet gerne føle at min krop var stærkere og mindske træthed.

Det må man sige at jeg har opnået. Jeg kan holde mit blodsukker stabilt med kostplanen. Det har dermed gjort det nemmere for mig også at overkomme lidt træning. Det betyder at jeg her de første 2 uger faktisk har trænet minimum ½ times konditions træning hver dag uden at føle det var uoverskueligt.

Min daglige træning har enten været i form af en gåtur i rask tempo, en tur på vores crosstrainer eller jeg tager en ½-1 time på min cykel.

Da jeg er knæskadet har det været vigtigt for mig at finde styrken igen. På den måde kan jeg slippe for smerterne og her er træningen en vigtig faktor.

Efter de første 2 uger er jeg godt på vej mod mit mål om at føle mig stærkere og mindre træt. Jeg har tabt mig 2,5 kg, hvilket jeg faktisk synes er meget, da jeg samtidig har trænet efter en lang pause fra træning.

Jeg føler mig stærkere, mere klar i hovedet og min mave har det meget bedre. Jeg slipper for de der dage, hvor jeg føler mig total oppustet og ikke i stand til rigtigt at bevæge mig.

Ny krop på 4 uger

Køb bogen hos Saxo.com her (reklamelink):
Køb ‘Ny krop på 4 uger’

Bedømmelse

Vil du gerne have et kærligt spark til at få kigget lidt nærmere på kosten og samtidig uden at blive slået fanatisk oven i hovedet, så er bogen her vejen frem.

Sammen med Store Sonja får Michelle vendt de enkelte problemstillinger og gør det derfor nemmere at overskue ugerne.

Jeg er vild med at Michelle har introduceret Store Sonja for mig. Hun har fået en plads i mit hjerte og mine tanker går gerne til Store Sonja, når jeg gerne vil springe kostplanen over.

Kostplanen er nem at gå til og bliver fulgt op af nemme og hurtige opskrifter. De kræver ikke det store udstyr og masser af ingredienser, smager skønt og lækkert.

Jeg regner stærkt med at tage det mindset med mig videre. Selvom bogen bliver set som en slankebog, er jeg vild med at der stadig er plads til kage og god mad.

Køb bogen hos Saxo.com her (reklamelink): Køb ‘Ny krop på 4 uger’

Rigtig god fornøjelse.

Vil du se flere af mine boganmeldelser, så har jeg samlet dem allesammen lige her: Boganmeldelse

Signatur

Her finder du mig

Du er altid velkommen til at kigge forbi min instagram @homebybianca, hvor jeg deler billeder af mine opskrifter, lidt af mine kreative input og livet som mor.

Bloggen kan også findes på facebook, hvor jeg løbende ligger links til de nye indlæg op. Bloggens facebookside findes her Home by Bianca 

På Pinterest pinner jeg opskrifter, kreative input og skøn inspiration under navnet Home by Bianca.

Er der noget du mangler eller gerne vil vide mere om, så er du altid velkommen til at spørge.

Ny krop på 4 uger

Køb bogen hos Saxo.com her (reklamelink):
Køb ‘Ny krop på 4 uger’

Skriv et svar